Pin- en pukcode
Pincode van uw elektronische identiteits- of vreemdelingenkaart vergeten?
Een nieuwe pincode aanmaken of een kaart deblokkeren, kan op de dienst bevolking met de pukcode van uw kaart.
Procedure
Bij de aanmaak van uw nieuwe elektronische identiteits- of vreemdelingenkaart heeft u een brief met uw codes ontvangen.
- Heeft u deze brief met pukcode nog?
Dan kunt u met deze brief en uw identiteitskaart naar het Stadhuis komen om met uw pukcode een nieuwe pincode aan te maken of uw kaart te deblokkeren. Maak hiervoor een afspraak.
Opgelet! Controleer zeker de datum van het document met de codes. Deze datum rechts in het midden moet later zijn dan de begindatum van uw kaart. Zo weet u zeker dat u geen onbruikbaar document van een vorige kaart meebrengt.
- Niet meer in bezit pukcode?
Werd uw kaart afgeleverd na 1 januari 2022? Dan hoeft u geen nieuwe codes aan te vragen. U kunt uw pincode laten deblokkeren bij de Dienst Burgerzaken. Maak een afspraak via de blauwe knop op deze pagina.
Werd uw kaart afgeleverd vóór 1 januari 2022? Vraag dan nieuwe codes aan. Dat kan via https://nieuwpoort.egovflow.be/request/add/PIN-PUK.
Uiterlijk drie werkdagen na uw aanvraag zullen de nieuwe codes toekomen op de Dienst Burgerzaken. U ontvangt een melding eens de code is toegekomen. Pas dan kunt u een afspraak maken voor de aanmaak pincode of deblokkering van uw kaart. Dat gebeurt via de gele knop op deze pagina.
Meebrengen
- identiteitskaart
- brief met codes
Uitzonderingen
Indien u recent bent verhuisd, is het mogelijk dat uw code toekomt in uw vorige gemeente.
Dienst Burgerzaken (enkel op afspraak)
Stadhuis
Marktplein 7
nu gesloten opent maandag om 09 u.
8620 Nieuwpoort- Tel. 058 22 44 40
- 058 22 44 45
- bevolking@nieuwpoort.be
- http://www.nieuwpoort.be